חגים עונות ימים מיוחדים

בחלק זה תוכלו למצוא עזרים ורעיונות ,להפעלות לימים מיוחדים כמו: יום המשפחה, יום המאה וכן הפעלות לכבוד החגים.

את ההפעלה חשוב להתאים לרמת הכיתה



פורים

שירים לפורים

(מנגינה: חג פורים, חג פורים. )

.Purim day, Purim day

What a happy holiday

.Wear a mask, Wear a crown

Dancing all around

 Round the rattle, rush, rush, rush { X3

!On Purim day

 

Purim day, Purim day

.Holiday of fun and play

Sing a song, loud and strong

.Sing and dance all day

Turn the rattle, round and round

Let it make a joyful sound

Pass ozney haman around

.Sing and dance all day

___________________________

 If you hear the name of Haman , stomp your feet (stomp! Stomp!) X2

!!If you hear the name of Haman, If you hear the name of Haman, If you hear the name of Haman, stomp your feet

(!If you hear the name of Esther, clap your hands (clap! Clap

!!If you hear the name of Esther, If you hear the name of Esther, If you hear the name of Esther clap your hands

 ....If you hear the name of Ahasuerus, turn around

...If you hear the name of Mordecai, shout Hurray

_____________________________

פעילויות  

פעילויות לפורים מגוונות,כמובן שאפשר לצייר ולצבוע דמויות החג, לרשום מילים הקשורות לחג, להכין כתר לראש וכו..הנה עוד כמה רעיונות לרמות שונות..

♦ אותיות מתחפשות - אפשר על הלוח אפשר על דף...כל תלמיד מקבל אות או יותר (אפשר גם באופן חופשי) שעליו להסתיר בציור...על שאר התלמידים לנחש איזה אותיות התחפשו.

חידות :

Purim - The Jewish holiday reminding us the saving of the Jewish people from Haman

Charity – we donate\give to poor people

Haman – the royal advisor that wanted to kill all the Jewish

Mordechai – Esther's uncle

.Esther –Mordechai's cousin. A Jewish woman that was chosen to be the queen of Persia

.Ahasuerus – the king of Persia, that took Esther as a queen

Adar – on this Hebrew month we celebrate Purim

Zeresh – Haman's wife

Masks – costume we put on our face

Rattles – noise make 

Book of Esther – we read it during Purim

התאם:

charity hear
Book Of Esther wear
Festive Meal & Ozney Haman eat
Costumes & Masks play
Rattles give

 


 

יום המשפחה

בבקשה, היו רגישים עם נושא זה ! זיכרו - יש משפחות מגוונות! ילדים שאיבדו בן משפחה וכו.

♥ אם טרם למדנו על נושא המשפחה..נזכיר את בני המשפחה (,Mother ,Father, Brother,Sister,Aunt,Uncle,Grandmother,Grandfather ,My Puppy etc.) באמצעות אביזרים שנביא לכיתה (כובע,ארנק,תיק,משקפיים,שיכמיה וכו) התלמידים יציגו את הדמויות וכו.

♥ נרשום את בני המשפחה על הלוח ,המורה/תלמיד יאמר משפט,ותלמיד שירצה לשתף ,יאמר מי הוא בן המשפחה עבורו.

לדוגמא - He takes me to school every day  עבור תלמיד אחד זה אבא, עבור תלמיד אחר זה סבא ..

We play together on weekend עבור תלמיד אחד זה בן דוד ועבור אחר זה אח/ות

♥  ברכה לבן משפחה / משפחה  - התלמידים יכינו לבן משפחה ברכה. לדוגמא -

 ♠ YOU ARE THE BESTֱ I LOVE YOUֱ I APPRECIATE YOU וכו

   

♥ ♥ אפשר להרחיב את הברכה...

Dear Mum \Dad\Sister\Brother....

I LOVE YOU because...

You always play with me

 You always smile at me

 You always listen to me

 You always protect me

 You always trust me

 You encourage me to do things

 You help me with my homework

 You study with me

 You make delicious sandwiches\meals

You tell me good words

 ...

♥ מה המילה "משפחה" מזכירה לך? - התלמידים יאמרו מילים הקשורות למשפחה אותם נרשום על הלוח

(good friend,sister, meals, love,trips, dog....).

כל תלמיד יבחר 5 מילים מהרשימה ,את הרשימות נחליף בין התלמידים, כעת כל תלמיד ירשום משפטים המכילים את המילים שקיבלו.

♥ עץ משפחה - תחילה נצייר עץ לדוגמא ,מומלץ שבעץ יהיו כמה שיותר חברי המשפחה -, grandparent,parents (husband and wife),uncle ,aunt,cousins

ונשאל שאלות לגבי הדמויות בעץ כגון: Who is Danni's father? Who is Tamar's uncle וכו.

אחכ כל אחד יצייר את העץ של משפחתו ויגש ללוח להסביר.

♥ שלט לבית/לחדר -נרשום על הלוח יחד עם הילדים רעיונות שונים לחוקי הבית  Family Rules: Love Each Other || Hug Often || Be Happy ||Share || Respet Each Other... כל תלמיד יבחר מספר כללים ויכין שלט.

 


 

ט"ו בשבט - ראש השנה לאילנות 

♦ הפעלות שונות על בסיס הסיפור 6 בשקיק ... (כהכנה רצוי ללמד את התלמידים סוגי פירות) 

  • מציירים על הלוח שקית גדולה , בוחרים מספר נציגים ללוח , מספרים סיפור (לדוגמא - One day Danni found a big bag full of fruits.He saw a little yellow pineapple..... )  ואומרים לכל נציג בתורו  איזה פרי יש בשקית .הנציג צריך לצייר את הפרי.כדאי ומומלץ לתאר את הפרי - צבע,גודל וכו. אפשר גם לתאר היכן נמצא כל פרי (לדוגמא מעל התפוח, מתחת לאגס...)
  • אותו דבר ניתן לעשות עם כרטיסיות של פירות -במקום לצייר הנציג ידביק את הכרטיסיה על הלוח.
  • וכמובן - אפשר להיות מוחשיים יותר ולהביא פירות ושקית ...
  • אפשר שכל ילד יצייר את השקית בעצמו -נחלק לכל ילד דף A4, כל פעם נציג מהכיתה בוחר איזה פרי נכנס לשקית וכולם מציירים את הפרי. אפשר להעזר בכרטיסיות כדי לבחור את הפרי - מכנים מראש כרטיסיות של פירות. את הכרטיסיות מניחים כשהתמונה כלפי מטה.כל פעם נציג אחר הופך כרטיסיה ואומר לכיתה מה יצא.

♦ נכין עץ כיתתי - רצוי לבקש מהמחנכת קיר לתליית העבודות. כל תלמיד יקבל דף A4, יצייר פרח עם עיגול מספיק גדול כדי לרשום את שמו בפנים (רצוי לעזור למי שמתקשה, להיעזר בכלי עגול כמן כוס חד פעמית ענקית או להכין מראש). לאחר שצבעו את הפרחים נתלה בכיתה. 

♦איזה עץ תרצה לגדל?? על דפי A4 כל תלמיד מצייר איזה עץ היה רוצה שיהיה לו - עץ ממתקים (sweets), עץ אימוג'ים (emoji), עץ לבבות (hearts), עץ כדורים (balls)...הם כמובן יכולים להוסיף רעיונות. ולבסוף - מי שירצה יציג את העץ שלו.

♦ לכיתות גבוהות- חלקי העץ (roots,trunk,branches,leaves,fruit). 

♦סיפור לט"ו בשבט (מהתלמוד)

A man was travelling through the desert, hungry, thirsty and tired, when he came upon a tree, he ate of the fruit, drank of the water and rested beneath the shade.

When he was about to leave, he turned to the tree and said: “Tree, O tree, with what should I bless you?

“Should I bless you that your fruit be sweet? Your fruit is already sweet.

“Should I bless you that your shade be plentiful? Your shade is plentiful.

That a spring of water should run beneath you? A spring of water runs beneath you.

“There is one thing with which I can bless you: May it be G‑d’s will that all the trees planted from your seeds should be like you . . .”

 

החורף

נכין מטריה -

נחלק לכל תלמיד שני חצאי דף. חצי אחד הילדים יצבעו ,

יקפלו לאקורדיון ,

את הדף המקופל יקפלו לשניים ,

בעזרת דבק או שדכן ידביקו לחצי הדף השני . כעת יציירו ידית  

נוסיף קצת רקע וצבע :) והנה מטריה לחורף

הסתיו

  • נצייר עם התלמידים עלים על רבע דף או ניתן להדפיס כאן...נצבע בצבעי הסתיו: ירוק,אדום, צהוב,חום,כתום. נדביק על פלאקט בכיתה.
  • נצא עם התלמידים לחצר, כשברשותם דף + דבק + עפרון (+צבעים) , כל ילד ירשום מילה על הדף, לדוגמא את שמו באנגלית או את המילה FALL, נעבור על האותיות בדבק ונדביק חול, ונקשט מסביב בעלים שאספנו.

                        

  • נצייר חילזון באמצעות הידיים... את השלבים ניתן לראות כאן

                


  חנוכה

שיר לחנוכה (מנגינה לפי "חנוכה חנוכה חג יפה כלכך")

Hanukkah Hanukkah happy holiday

Boys and girls, big and small

,Sing and dance and say

Hanukkah Hanukkah spin the top around

Spin,spin,spin

Spin,spin,spin

Spin the top around

מילים הקשורות לחנוכה:

hanukkah - Hannukah Lampcandle - doughnut - miracle - top - dreidel - olive oil - oil jug - hanukkah gelt - festival of lights - 25th - Maccabean Revolt - Ma'oz Tzur - potato pancake - Kislev - Menorah - eight days

     מה אפשר לעשות עם זה:

  • אפשר לבחור מספר מילים וללמד את הכיתה. 
  • אחרי שלמדו את המילים אפשר לבקש מתלמיד לצייר על הלוח והשאר צריכים לומר באנגלית מה צייר.
  • בינגו

♦ מומלץ להביא אביזרים הקשורים לחנוכה לשם המחשה.

♦ יצירה לחנוכה - נר >> מחלקים לתלמידים דף A4 ,מבקשים מהם לגזור 3 עיגולים- גדול, בינוני וקטן. (אפשר להביא כוסות ח"פ בגדלים שונים לכל קבוצה ,זה יכול לעזור להם עם השרטוט) את העיגול הגדול לצבוע בכתום, את הבינוני באדום ואת הקטן בצהוב. להדביק אחד על השני >> כך יצרנו להבה).                                 

מחלקים דף נוסף בראשו ידביקו את הלהבה ויציירו גוף לנר.או אפשר להדביק לגליל נייר..

                                                               נר לחנוכה

♦ משחק לכיתות הגבוהות -NGHS--> מצורפת טבלה ובה מילים המסודרות לפי קטגוריות המבוססות על האותיות  N-G-H-S ('N-נס G-גדול H-היה S-שם' או אם רוצים לומר 'N-נס G-גדול H-היה P-פה' ) .

מחלקים את הכיתה לקבוצות, מכינים מראש כרטיסיות עליהן רשומות הקטגוריות הרצויות, כל פעם תלמיד אחר שולף שם קטגוריה, על הקבוצות למצוא מילים לכל קטגוריה המתחילות באותיות N G H S/P (אתם יכולים להחליט אם רוצים להשצמש באות P או S או לאפשר לתלמידים לבחור בעצמם...)

* לחלק מהאותיות אין מילים רלוונטיות (מסומן בטבלה כך -- עדכנו מראש את התלמידים..)

הניקוד יינתן כך:

  • אם שתי הקבוצות חשבו על אותה מילה - 5 נקודות לכל קבוצה.
  • אם הקבוצות חשבו על מילים שונות  - 10 נקודות לכל קבוצה.
  • אם רק קבוצה אחת רשמה מילה והקבוצה השניה לא רשמה כלל - 15 נקודות לקבוצה שרשמה 0 לשניה.      

 


יום המאה

בבתי הספר מציינים את יום המאה - זהו יום שמראה שעברו 100 ימי לימוד מתחילת שנת הלימודים.

מצורפים שני קבצים הראשון להכנת תג ליד והשני להכנת תג חולצה I AM 100 DAYS SMARTER.

ניתן לעשות פעילויות סביב נושא המספרים...

הנה כמה דוגמאות, ניתן לשחק כתחרות בין קבוצות או לא קריצה

          1. מצא את ה-100: בוחרים מילים מנושא מסוים || מכינים מראש רבעי דפים עליהם רשומים - מצד אחד מילים מצד שני מספרים || את הפתקים תולים על הלוח כך שרואים את המילים || על התלמידים לנחש היכן מסתתר ה-100.

           מילים מנושא משפחה             

 

          2. חנות : תולים על הלוח תמונות מנושא מסויים (לדוגמא חיות) || ליד כל תמונה רושמים מחיר || אומרים לתלמיד/לקבוצה שיש לו/לה 100 שח מה תרצו לקנות || ניתן להוסיף מגבלות כגון לא יותר מסוג מסויים /לפחות X פריטים וכו...

          3. סידור מספרים: רצוי לשחק בחוץ וכתחרות בין קבוצות...מכינים מראש ריבעי נייר עליהם רשומים מספרים בקפיצות של 10, שני סטים בצבעים שונים למשחק בין שתי      קבוצות || בנוסף - מכינים פתקים קטנים עליהם רשומים במילים המספרים 10-100 (בקפיצות של 10) || מפזרים על הרצפה את המספרים || כל פעם                                בוחרים תלמיד שיוציא מספר כתוב הוא אומר לחבריו איזה מספר עליהם להביא , הראשון שמוצא את המספר הנכון זוכה בנקודות.

 

Uprise בניית אתרים Uprise - בניית אתר תדמית וחנות וירטואלית באינטרנט